środa, 10 kwietnia 2013

Indyk z papryką i ryżem

Przepis nadesłany przez czytelniczkę

Oryginalny przepis:
  • 50 dag piersi z indyka
  • 25 dag ryżu
  • średnia cebula
  • po jednej czerwonej, zielonej i żółtej papryce
  • 25 dag pomidorów
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju
  • sól, pieprz, pół łyżeczki papryki
  • 2 łyżki masła
  • pączek natki pietruszki
Ugotować ryż. Cebulę posiekać, papryki oczyścić, pokroić w paski. Pomidory obrać, pokroić, obrać czosnek.
Olej rozgrzać, włożyć filety i smażyć 5 minut. Czosnek przecisnąć przez praskę, dodać do mięsa. Doprawić solą, pieprzem, papryką. Filety zdjąć z patelni, trzymać w cieple.
Na patelni roztopić masło, dodać cebulę, paprykę, smażyć 5 minut, mieszając. Dodać ryż, pomidory, przyprawić do smaku. Mięso położyć na ryżu, dusić około 10 minut. Posypać natką.

Moje uwagi:

Z kurczakiem jest nawet lepsze. Ja zazwyczaj robiłam mięso nie na patelni, a w piekarniku, oddzielnie, nie dodawałam do reszty. Paprykę z uwagi na to, że dość sporo miejsca zajmuje, robiłam w garnku, nie na patelni, i dusiłam dość długo przed dodaniem ryżu i reszty, żeby była miękka. Oczywiście punkt z posypaniem natką zawsze sobie odpuszczałam :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz